Thursday 10 September 2015

Adik Cilik Ini Mempunyai Nama Paling Unik Dengan Satu Huruf Sahaja Iaitu “D”

3 comments :


#Baru-baru ini, negara jiran Indonesia dihebohkan dengan individu yang memiliki nama unik dan pelik seperti Tuhan, Saiton, dan Andy Go To School. #Kini seorang gadis pula mempunyai nama yang paling pendek, #boleh dikatakan namanya mungkin yang paling singkat di dunia ini.

#Gadis yang merupakan pelajar di Sekolah Menengah Pemalang, #Jawa Tengah ini mempunyai nama yang paling pendek iaitu satu huruf sahaja yang merupakan huruf “D”. Sebagai bukti, D yang berusia 15 tahun menunjukkan rekod sekolah yang memaparkan namanya kerana dia masih belum lagi memiliki kad pengenalan.

#Menurut bapanya, idea untuk menamakan anak perempuannya sebagai “D” datang kerana gadis itu dilahirkan terlalu cepat. “Anak saya merupakan anak yang keempat  dan nama D adalah sempena urutan huruf itu yang berada di urutan keempat” #ujar bapanya, Mulyaji.

#Tambah bapanya lagi, semua kakak D #mempunyai nama biasa sahaja cuma hanya berbeza bagi anak bongsu mereka yang memiliki nama unik. D tidak langsung malu dan terbeban dengan nama uniknya itu malah berasa senang dan #sudah biasa dengan nama panggilan D.

#Sumber dari #Harian Metro

3 comments :

  1. Sya ade duit lama rm1no,EJ4574384 klau ade y nk mmbeli fon ja... 01119472466

    ReplyDelete
  2. sya ade duit lama rm2,BH7570046

    ReplyDelete
  3. sya ade duit lama rm2,BH7570046

    ReplyDelete